Термінологічний словник
Други | А | Б | В | Г | Д | Е | Ж | З | И | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я | Всички
C |
---|
Canvas | |||
---|---|---|---|
Canvas – елемент HTML5, який можна застосовувати для малювання графіки використовуючи скрипти (переважно JavaScript). Наприклад його можна застосувати для малювання графів, створення фотокомпозицій а також анімації. | |||
Categories | |||
---|---|---|---|
Categories – розділи (тематичні) на пошукових системах в WWW. | |||
CEE | |||
---|---|---|---|
CEE – центральна і східна Європа | |||
Celebritytweet | |||
---|---|---|---|
Celebritytweet – програма-додаток до Твіттеру, «з промовистою назвою», про відомих і зоряних твіттерян, місце справжніх зірок у Твіттері. | |||
CGI | |||
---|---|---|---|
CGI – специфікація передачі параметрів програмі, WEB -сервером, що викликається. | |||
Channel | |||
---|---|---|---|
Channel - канал. Це
Web-вузол (вузловий комп’ютер),
створений для доставки інформації
із Інтернет на комп’ютер користувача. Використовуючи канали, користувач може
бачити не тільки одну Web-сторінку, але всю структуру Web-вузла,
що прискорює вибір
необхідної для перегляду інформації. Так звані
"Активні канали"розроблені таким чином, що користувач зможе переглядати
їх навіть в автономному режимі.
Наприклад, їх завантаження на
ПЕОМ буде виконуватись вночі, а вдень їх можна переглядати без підключення до Інтернет. | |||
Chat | |||
---|---|---|---|
Chat - розмова. Цей термін використовують для опису інтерактивних конференцій. Наприклад, "кімнати для розмов"ІRС, "WebChat", prodigy і Аоl. | |||
Chatroom | |||
---|---|---|---|
Chatroom - веб-сайт або частина веб-сайту або онлайн сервіс, який пропонує співтовариствам асинхронну можливість для обговорення конкретних питань. | |||
Classmates.com | |||
---|---|---|---|
Classmates.com – популярна міжнародна соціальна мережа. | |||
Client - side image map, server - side image – map | |||
---|---|---|---|
Client - side image map, server - side image – map – інформація про те, які посилання відповідають певним областям картинки, яку містить безпосередньо сама HTML -сторінка. | |||
CND | |||
---|---|---|---|
CND – "покажчик зухвалого номера"сервісна послуга телефонних компаній в США і деяких інших країнах, за допомогою якої телефонні станції разом з сигналом виклику передають інформацію про абонента. Основною її частиною є телефонний номер абонента або його так званий "ідентифікатор". Наприклад, модеми ZyXEL можуть приймати цю інформацію і виводити на екран терміналу для наступного аналізу програмним забезпеченням. Ця послуга не реалізована на телефонних станціях, що експлуатуються в колишньому СРСР. Відмінність від радянських АОНів полягає в тому, що інформація присилається в іншому форматі, автоматично і до того, як модем дасть відповідь на виклик. | |||
Cohort | |||
---|---|---|---|
Cohort – потік. Група студентів, що почали навчання з даної програми або курсу в одному і тому ж році. | |||
Command line | |||
---|---|---|---|
Command line - у DOS або Unix це - те місце, де користувач вводить команди для виконання. | |||
Communication Link | |||
---|---|---|---|
Communication Link- канал
зв’язку. Це обладнання
і програмне забезпечення,
призначене для зв’язку двох кінцевих користувачів | |||
Communications software | |||
---|---|---|---|
Communications software - програма, яка надає відомості модему про правила роботи. | |||
Compact | |||
---|---|---|---|
Compact - стисла форма виведення інформації, в тому числі при запитах до пошукового сервера. | |||
Compact Disc Read-Only Memory | |||
---|---|---|---|
Compact Disc Read-Only Memory (компакт-диск - пам’ять тільки
для читання). Носій інформації,
записаної оптичними методами
за допомогою лазера. | |||
Competences | |||
---|---|---|---|
Competences – компетенції. Компетенції є динамічною комбінацією знань, умінь, навичок і здібностей. Формування і розвиток компетенцій є метою освітньої програми. Компетенції формуються в різних розділах курсу навчання і оцінюються на його різних стадіях. Вони можуть підрозділятися на компетенції, що відносяться до предмету навчання (професійні) і загальні компетенції (не залежні від змісту програми навчання). | |||
Compression/Decompression | |||
---|---|---|---|
Compression/Decompression - упакування/розпаковка. Метод кодування/декодування сигналів, який дає змогу передавати (або запам’ятовувати) більший обсяг даних, ніж дозволяє носій. | |||
Contact hour | |||
---|---|---|---|
Contact hour – контактні (аудиторні) години. Період часу в 45-60 хвилин навчального процесу при безпосередньому контакті між викладачем і особою, що вчиться, або групою осіб. | |||
Content | |||
---|---|---|---|
Content - інформаційний зміст WWW -сервера. | |||
Continues assessment | |||
---|---|---|---|
Continues assessment –
бально-рейтингова система оцінки
знань. Діє протягом встановленого
періоду навчального процесу (наприклад, протягом семестру, навчального року) і
визначає систему оцінювання набутих особою, що вчиться, знань, умінь та
навичок. | |||
Convergence | |||
---|---|---|---|
Convergence – конвергенція. Конвергенція припускає добровільне сприйняття належних дій для досягнення загальної мети. Болонський процес по суті є конвергенцією вибудовування національних систем вищої освіти в Європі. | |||
Conversation threads | |||
---|---|---|---|
Conversation threads - відстежування черговості статей в телеконференціях. | |||
Cool servers | |||
---|---|---|---|
Cool servers - означає приблизно переліки вибраних серверів, які притягують наш погляд, допомагають в роботі, тамують душевні потреби. Іншими словами стійкі зв’язки (links) з серверами, які викликають стійку приязнь. | |||
Corel Draw files (CDR) | |||
---|---|---|---|
Corel Draw files (CDR) - оригінальний формат векторних графічних файлів, що використовується в системі обробки векторної графіки Corel Draw. | |||
Course unit | |||
---|---|---|---|
Course unit – розділ курсу (навчальна одиниця, дисципліна). Змістовно закінчена, формально структурована частина навчального курсу. У розділі обов’язково повинні бути: чітко визначений відповідний до змісту перелік підсумків навчання, викладених в термінах компетенцій, а також належні критерії оцінки знань. Різні розділи курсу можуть мати різну кількість кредитів. | |||
Coursework | |||
---|---|---|---|
Coursework – навчальна робота. Поняття навчальної роботи пов’язується з потрібною, зазвичай контрольованою і оцінюваною, навчальною діяльністю в рамках розділу курсу або модуля. | |||
Cracker | |||
---|---|---|---|
Cracker - назва хакера, прийнята в Internet. У відмінності від слова "хакера", який в Мережі не вважається лайливим словом, саме крекер - "нехороша людина", термін багатозначний: крекерами крім того називають сухе печиво, що ламається, і хакреські програми, що безшумно ламають захист. | |||
Credit | |||
---|---|---|---|
Credit – кредит (залікова одиниця). Числовий спосіб виразу об’єму і рівня знань, заснований на досягненні результатів навчання, а також відповідною цьому рівню трудомісткості, виміряної в одиницях часу. Кредит може бути зарахований особі, що навчається, після перевірки досягнення нею встановлених підсумків навчання на певному рівні, відповідному витратами на навчання, що проводиться, або раніше здійсненого навчання. | |||
Credit accumulation | |||
---|---|---|---|
Credit accumulation – накопичення кредитів. У накопичувальній системі кредитів для успішного завершення навчання в семестрі, в навчальному році або в цілому за навчальною програмою необхідно отримати (зарахувати) певне число кредитів, що встановлюється вимогами даної програми. Кредити зараховуються (і накопичуються) тільки після того, як успішне досягнення особою, що вчиться, підсумків навчання підтверджується контролем знань. Особи, що навчаються, можуть використовувати накопичувальну систему кредитів для переведення або накопичення кредитів, в одному або різних освітніх установах. Система накопичення кредитів також дозволяє особам, що вчаться, засвоювати окремі розділи курсів або модулі без необхідності негайного академічного визнання підсумків навчання. | |||
Credit framework | |||
---|---|---|---|
Credit framework – система кредитів. Система, що сприяє вимірюванню і порівнянню підсумків навчання в контексті різних кваліфікацій, освітніх програм і умов навчання, на основі трудомісткості навчальної роботи студента, виміряної в одиницях часу. | |||
Credit level | |||
---|---|---|---|
Credit level – рівень (складність) кредиту. Індикатор
відносних вимог до навчання або до міри свободи, що надається особі, що
вчиться, в даному розділі або модулі. Зазвичай цей індикатор пов’язується з
глибиною і складністю вивчення та іноді асоціюється з роком (курсом) навчання
і/або з особливостями змісту розділу. | |||
Criterion-referenced assessment | |||
---|---|---|---|
Criterion-referenced assessment – “порогова“ система контролю. У цій формі контролю знань конкретні характеристики, здібності, навички, поведінкові одиниці, оцінки обираються як критеріальні, що визначають поріг успішного “проходження“ даного контролю. При цьому “недобір“ по одному критеріальному значенню може компенсуватися успіхом по іншому. Така система контролю зазвичай асоціюється з “пороговим мінімумом“ досягнення підсумків навчання. | |||
CSS | |||
---|---|---|---|
CSS - Cascading Style Sheets (Каскадні таблиці стилей) – технологія опису зовнішнього вигляду Інтернет-сайту, який написаний мовою розмітки. Переважно використовується як засіб оформлення веб-сторінок у форматі HTML. | |||
CU | |||
---|---|---|---|
CU – (у листах) побачимося. | |||
CUL | |||
---|---|---|---|
CUL - (у листах) побачимося пізніше. | |||
Cybermall | |||
---|---|---|---|
Cybermall - WWW-сервер, який використовується для онлайнової торгівлі кількома організаціями. | |||
Cyberpunk | |||
---|---|---|---|
Cyberpunk – людина, що ще не знайшла свого місця в житті, для якої хакерство - гра і самоствердження одночасно. Також, як і термін "робот", це слово прийшло з науково-фантастичної літератури - твору William Gibson і Bruce Sterling. | |||
Cyberspace | |||
---|---|---|---|
Cyberspace – (термін,
вжитий автором William
Gibson в його
новелі Neuromancer) – кіберпростір, описує увесь діапазон
інформаційних ресурсів, доступних через
глобальні комп’ютерні мережі. (У цій книзі
вживається як синонім всього світу мереж - Usenet, Internet і т. д.). | |||
Cycles | |||
---|---|---|---|
Cycles – цикли. Три послідовні ступені, визначені в Болонському процесі (перший цикл – бакалавр, другий цикл – магістр і третій цикл – доктор PhD), в рамках яких знаходяться всі кваліфікації європейської системи вищої освіти. | |||
Cycles descriptors | |||
---|---|---|---|
Cycles descriptors – дескриптори циклів. Узагальнені описи широкого кола результатів навчання кожного з трьох циклів, відповідно визначених Болонським процесом. | |||